reklama

Na zamyslenie....Malačania

Byť Malačanom , je mať predsa srdce pre Malacky, žiť tu, poznať  ľudí, poznať ich mentalitu, poznať ich nároky, ich predstavy a hlavne im načúvať a prijať ich k diskusii .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

...zamýšľam sa, kam sa dnešný svet uberá a kam sa dostane naše mesto o pár rokov. Keď som mala pár dní po maturitnej skúške, mi profesorka povedala , že našu generáciu čaká veľmi ťažké obdobie. Nasledovala mne typická sprcha otázok, no jediná odpoveď alebo predpoveď ma zarazila a nechápala som ju v tom čase. Vraj bez ohľadu na všetky ostatné životné ťažkosti, bude najťažšie bojovať a obstáť skúšku s ľuďmi a budovaním pekných , cenných a zmysluplných vzťahov. Ľudia budú veľmi sebeckí, prospechárski, a následky ktoré budú mať dopad na ďalšie generácie ich vôbec nebude zaujímať. Mám obavu , že takéto niečo je, toto obdobie v ktorom žijeme sa práve tomuto veľmi podobá. Obávam sa, že ľudia aj v našom meste viac myslia len a len na seba, nemyslia na to čo bolo a čo bude. Je ale veľmi plytké takto hazardovať s našimi životmi a životmi našich detí a teda ďalších generácii. Veľmi ma mrzí, ako sa zničilo to ľudské, čo medzi ľuďmi bolo v minulosti viac. Mrzí ma, ako o nás a o vás v tomto meste rozhodujú a konajú ľudia ktorí majú svoje ciele veľmi krátkozraké. Obávam sa ,že schopnosť sa v dnešnom svete nedá merať len titulmi, a nejakým množstvom škôl, ale v prvom rade byť prirodzene schopný a čestný, veriť a chcieť urobiť len dobré veci ale aj komunikovať práve s tými čo tieto“ prednosti“ nemajú. Byť Malačanom , je mať predsa srdce pre Malacky, žiť tu, poznať ľudí, poznať ich mentalitu, poznať ich nároky, ich predstavy a hlavne im načúvať a prijať ich k diskusii . A ak to prinesie pozitívne, dať možnosť sa realizovať. Nie je umenie si privlastňovať úspechy a činy, za ktorými však stálo mnoho úsilia iných. Umenie je niečo vytvoriť a poprípade pomôcť niečomu čo už niekto vytvoril a podporovať. Pýšiť sa cudzím perím, môže však len ten , kto ráta so zaslepenosťou istej skupiny ľudí, až s možnosťou ich ľahkej manipulácie. Vtedy však príde k niečomu, čomu sa hovorí sklamanie. Sklamanie, že to všetko čo doteraz bolo vnímané, bolo pozlátko a že za tým, čo si privlastnili v skutočnosti stojí kopa námahy a snahy iných. Zdá sa vám toto správne? Myslíte, že poznáte ľudí, ktorým dávate svoj hlas dostatočne? Život nás , našich starých rodičov, detí ...je len vo vašich rukách . Pre mňa je toto mesto výnimočné , hlavne v tom , že sa tu cítim doma. Práve život v zahraničí ma dostal späť do Malaciek, aby som zúročila svoje skúsenosti . Zistila som , že taký istý život sa dá realizovať aj v mojom rodnom meste. Viem, že možnosti sú len treba správne nasadenie, čistotu zmýšľania a hlavne v prvom rade čestnosť. Otvorte Malačania oči a uši a pozorne premýšľajte , lebo každé chybné rozhodnutie je len krok späť a ja si želám aby Malacky išli vpred. Premýšľajte , čo sa za posledné roky pre Mesto spravilo a kto za tým skutočne stál a komu patrí vďaka. Je veľmi úbohé, ak sa stali chyby poukazovať prstom len na jedinú osobu, čo sa v poslednom čase často stáva. Nezabúdajte , že na rozhodnutia majú veľkú váhu práve tí ktorých ste v minulosti volili. Vždy je to o skupine ľudí. Nehovorím o tom , že sa poniektorí vami zvolení ľudia poprípade ani nezastavia na zastupiteľstve, a už vôbec sa nezaujímajú a ak aj predsa, zdržia sa hlasovania. To je to čo sme chceli? Zamyslite sa. Ide o všetkých. Nám ide o malačanov a Malacky.

Mária Briestenská

Mária Briestenská

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Malačanka, ktorá chce Malacky a naše mesto posunúť len správnym smerom. Aby sme boli hrdí Malačania všetci a mali radosť zo života v našom meste. Rada počúvam starších ľudí a ich životné osudy a často krát veľmi múdre a cenné skúsenosti. Ctím si tradície. Mám veľmi rada ľudí a veľmi špeciálny vzťah mam hlavne k deťom a hendikepovaným ľudom. Vážim si nesmierne obetavých , úprimných a priamych ľudí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu